[Csaladtortenet 2] Sós István halála

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2022. Feb. 20., V, 06:16:50 CET

Domján Péter kérdezte:
> Sós István ősapámmal kapcsolatban egy új nyomra bukkantam, 1864. július 24-én hunyt el Orosházán. Ekkor 38 évesnek írták,származási helye Kakas Szék,
(halotti bejegyzés:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C33D-ZQZR-V?i=161&cat=241116)

> Merre kereshetném a születési bejegyzését?

Az 1913-as helységnévtár szerint Kakasszék Orosházához tartozott. A
kataszteri térkép (1882) is ezt mutatja, de az 1873-as és 1882-es
helységnévtárak Sámsonhoz sorolják (akkor Csongrád megye, ma
Békéssámson). Egyik helyen sem találtam Sós István születését az
1820-as években, de a házassága megvan, 1848 november 5.-én, Sámsonon:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939F-ZK9C-5G?i=80&cat=237811

Juli
/\ /\