[Csaladtortenet 2] lakcím

Tamas Deak tamas.deak at gmail.com
2022. Jan. 25., K, 08:35:00 CET

Az  1938.XIX. törvény szerint :

52. §(1) A névjegyzék egy példányát a belügyminiszterhez kell
felterjeszteni, két példányt a törvényhatóság levéltárában kell
elhelyezni, egy példány megfelelő részét az érdekelt városoknak és
községeknek, Budapesten az illetékes kerületi elöljárónak kell megküldeni.

(2) A névjegyzék egy példányát el kell helyezni annál a kir.
közjegyzőnél, akinek működési köre a választókerület székhelyére
kiterjed. Ha a választókerület székhelyére több közjegyző működési köre
terjed ki, a központi választmány a névjegyzéket szavazókörönként
megfelelően szétbontja és azt a közjegyzői irodák helyi fekvésének
lehető figyelembevételével osztja szét akként, hogy ahhoz az illető
szavazókör választóközönsége legkönnyebben hozzáférjen; a
választóközönséget pedig hirdetménnyel tájékoztatja, hogy mely
szavazókörök névjegyzéke melyik közjegyzőnél található.

(3) A végből, hogy a közjegyző a tévesen hozzáforduló választót szükség
esetében tájékoztathassa arról, hogy saját ügyében melyik közjegyzőhöz
kell fordulnia, a központi választmány - a névjegyzék megfelelő részének
megküldésével egyidőben - mindegyik közjegyzőnek pontos kimutatást küld
arról, hogy a kerület választóinak névjegyzékét miként osztotta szét.

(4) A kir. közjegyző az őrizetére bízott példányt díjtalanul veszi
hivatalos őrizetbe és az érvényességi időt követő naptári év leteltével
megsemmisítheti

(6) A névjegyzéknek a belügyminisztériumban őrzött példányáról, az
írásdíj előzetes lefizetése mellett, szintén adható másolat.

Lehet, hogy akkor az igazságügyminisztériumba, vagy a KSH-hoz kellene
még kérdéssel fordulni.