[Csaladtortenet 2] Kiss család - Sárvár, Sobor, Nagybajom

A.M. schlosslovo at gmail.com
2022. Jan. 31., H, 09:02:50 CET

Kedves LevTársak,

Évek óta nem jutunk egyről a kettőre az egyik ágon és talán mas is kutatja
vagy van ötlete.

Kiss Gábor és Gutmayer (Anna)Mária első gyermeke 1806-ban születik a zala
Pakán. A második és majd az összes többi Sárváron, ahol Gábor legkésőbb
1807-től kasznár a főhercegi uradalomban egészen 1834-ig vagy tovább.

Gábor és második neje, szentpéterfai Teklics Anna halálozási helye és ideje
ismeretlen. Egyik lányuk 1836-ban esküszik Csényén (sárvari uradalom),
ekkor Gábor még él.

1806-ban született lányuk, Johanna 1828 taján hozzáment Kiss Antal sobori
(Sopron vm) ispánhoz, majd kasznárhoz. 1832/33-ban Nagybajomba (Somogy)
költöztek, ahol Antal haszonbérlő lett. Antal 1847-ben hunyt el. Gyermekeik
egy része Johanna öccséhez, Bélához költözött Alsólendvára.

Gábor halálozása sem Sárváron, sem Csényén nem található, ahogyan Johanna
és Kiss Antal házassága sem Sárváron, Csényén vagy Soboron (Egyeden).
Katolikusok voltak. Úgy vélem minden szóbajöhető helyet átnéztem a házasság
után kutatva, de talán valamit kihagytam, de egyszerűen nem tudok rájönni
hol lehetett az esküvő. Az uradalom iratanyaga sajnos lappang valahol (ez
az optimista verzió).

Ádám