[Csaladtortenet 2] Jánosska és Illy család

Resmann Ágnes aresmann at freemail.hu
2022. Júl. 5., K, 22:24:24 CEST

Kedves Gyula!A Jánosska család nem szerepel a könyvben (Jánoska sem). A Benedekfalvi Kiszely családban találtam Pál huszár főhadnagy(*1887.11.03, Bp.) nejeként Kézdisárfalvi Illye Máriát, aki Kolozsváron született 1892.05.12, házasságot kötöttek Miskolcon  1912.09.29 ben. Üdv. Ágnes-------- Eredeti levél --------Feladó: Hegedüs Gyula (családtörténet) <csaladtortenet at hegedusgyula.hu>Dátum: 2022 július 5 20:37:46Tárgy: [Csaladtortenet 2] Jánosska és Illy családCímzett: csaladtortenet at levlista.theka.huKedves Listatagok! Valaki meg tudná nekem nézni, hogy Szluha Márton Nyitra vármegye nemes családjai című könyvében szerepel-e Jánosska / Jánoska és Illy / Illyi család? Jánosska Ignácot keresem, akiről csak annyit tudok, hogy felesége Illy Klára volt, és 1803-ban Szuha községben született Franciska lányuk, 1805-ben pedig Erzsébet. (Szárazpataki kat. akv.) Mindkét bejegyzésben nemesnek írják Ignácot, de sehol sem találom a születését. Illy Klára születése sincs meg (1780-ban született egy ilyen nevű gyermek a Pozsony megyei Szencen, de az ő apja uradalmi juhász volt, ezért nem hiszem, hogy ő lenne). Jánosska Ignácot is találtam, aki 1790-ben született Felsődióson, de ott is közrendűek a szülők. És persze a házasságukat sem találom. 1809-ben Jánoska Ignácz a pozsony megyei lovasság számadója főhadnagyi rangban. Lehetséges, hogy ugyanaz a Jánosska Ignác, akinek 1817-ben Kószó Teréztől születik gyermeke Nyárasdon, aztán 1821-ben Szomoláncon, majd 1823-29 között további 4 gyermek Kárpáthalason. Borovszky Pozsony vármegyei kötetében találtam még Jánoska Ignácot és testvérét Jánost, akik Kislócon voltak birtokosok a XIX. század elején, valószínűleg ő a keresett Ignác, de a kislóci születési anyakönyvekben nem találtam egyetlen Jánosskát sem, és a halotti anyakönyvek egy részét is átlapoztam már, de hiába. Nagyon örülnék, ha valaki tudna segíteni a továbblépésben. Előre is köszönöm. Üdvözlettel, Hegedüs Gyula ==  ==  ==  ==  == Támogatott csatolmányok:jpg, jpeg, gif, png, pdf; Max. méret: ~3 MB _____________________________________________________________________________ levelező lista honlap: http://levlista.theka.hu/mailman/listinfo/csaladtortenet Levlista fórum: http://forum.csaladkutatas.hu