[Csaladtortenet 2] Jánosska és Illy család

Hegedüs Gyula (családtörténet) csaladtortenet at hegedusgyula.hu
2022. Júl. 5., K, 20:35:51 CEST

Kedves Listatagok!

Valaki meg tudná nekem nézni, hogy Szluha Márton Nyitra vármegye nemes
családjai című könyvében szerepel-e Jánosska / Jánoska és Illy / Illyi
család?

Jánosska Ignácot keresem, akiről csak annyit tudok, hogy felesége Illy
Klára volt, és 1803-ban Szuha községben született Franciska lányuk,
1805-ben pedig Erzsébet. (Szárazpataki kat. akv.) Mindkét bejegyzésben
nemesnek írják Ignácot, de sehol sem találom a születését. Illy Klára
születése sincs meg (1780-ban született egy ilyen nevű gyermek a Pozsony
megyei Szencen, de az ő apja uradalmi juhász volt, ezért nem hiszem,
hogy ő lenne). Jánosska Ignácot is találtam, aki 1790-ben született
Felsődióson, de ott is közrendűek a szülők. És persze a házasságukat sem
találom.

1809-ben Jánoska Ignácz a pozsony megyei lovasság számadója főhadnagyi
rangban.

Lehetséges, hogy ugyanaz a Jánosska Ignác, akinek 1817-ben Kószó
Teréztől születik gyermeke Nyárasdon, aztán 1821-ben Szomoláncon, majd
1823-29 között további 4 gyermek Kárpáthalason.

Borovszky Pozsony vármegyei kötetében találtam még Jánoska Ignácot és
testvérét Jánost, akik Kislócon voltak birtokosok a XIX. század elején,
valószínűleg ő a keresett Ignác, de a kislóci születési anyakönyvekben
nem találtam egyetlen Jánosskát sem, és a halotti anyakönyvek egy részét
is átlapoztam már, de hiába.

Nagyon örülnék, ha valaki tudna segíteni a továbblépésben.

Előre is köszönöm.

Üdvözlettel,
Hegedüs Gyula