[Csaladtortenet 2] Tirnof

Burian Felician burian_felician at yahoo.com
2022. Júl. 7., Cs, 06:24:50 CEST

Kedves Társak!
Először is szeretném megköszönni mindenkinek a segiteniakarását, hozzászólását, végső soron törődését egyik "sorstársuk" dilemmájával.
Valóban, jobb lett volna, ha már a legelső levelemhez mellékelem az eredeti dokumentumot, most ezt bepótlom. Az alább beillesztett oldal Wilhelm&Karlbrunner munkájában található, s (vélhetőleg) egyik felmenőm a 75. oldalon a 28-as sorban szerepel, egy 1766-os bánsági bevándorlólistán.
Burian Franz az egyetlen ilyen (vagy hasonló) vezetéknevű, aki úgy W&K munkájában, mint a Stader félében is szerepel. Bánsági életéről is keveset tudok, s kapcsolatát a kisjécsai-billédi-csatádi ágakkal még nem deritettem ki, pedig de sokat kerestem. Új-Aradon, 1767-ben, egy Burian Franciscus-nak gyermeke született.Úgy tűnik, az általam elérhető szakirodalomban ő az egyetlen kapocs a bánsági és a család apai főága származási helye között.
Mint látható, a beirásban egyértelműen "römischen Reich" szerepel, s a Tirnof elnevezés melletti lábjegyzet azt sugallja, hogy a származási hely bizonytalan, vagy értelmezésemben az elnevezés nem egészen igy hangzik.
A Stader féle könyvben is Tirnof szerepel, nyilván közös a forrás.
A legtöbben a csehországi Turnau-ra gondoltatok, illetve Ferenc kutatótársunk, akivel már régebben levelezek a témáról, még hozzátette a mai Németország területén, Feuchtwangen-ben fekvő Thürnhofen-t is.Ezenkivül még létezik a Felső-Ausztriában, Linz közelében elhelyezkedő Thurnhof is.
Nagyon megköszönöm, ha továbbra is foglalkoztok a témával.
Üdvözlettel,
Felicián