[Csaladtortenet 2] Tirnof

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2022. Júl. 7., Cs, 12:33:50 CEST

A szláv nyelvekben a szóvégi mássalhangzó zöngétlenné válik. Tehát
Tirnov a kiejtésben Tirnof, sőt, a franciáknál Tirnoff.

2022. 07. 06. 17:29 keltezéssel, Zétény Szabó írta:
> Egy "Böhmisches Reich" (végképp nem "bömischer") az adott időszakban nem
Nem tudom, Csehország mikor volt önálló. De el tudok képzelni olyan
túlzó hazafit, aki "birodalomnak" nevezi az országát.

Üdv, János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Brachtl, Békési, Mojsisovics, Ungvári, Márki-Zay, Kása