[Csaladtortenet 2] Származás kutatás

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2022. Júl. 16., Szo, 15:48:52 CEST

A hatályos magyar jogszabályok értelmében, ha a gyámügyi (korábban
árvaszéki) irat a gyámhivatalnál van (leginkább akkor forduil ez elő, ha a
gyermek 1945 után lett nagykorú) CSAK ÉS KIZÁRÓLAG az örökbefogadott
jogosult arra, hogy megismerje az örökbefogadás körülményeit, vér szerinti
szüleit, testvéreit - ha az örökbefogadás nem titkos módon történt. Az
örökbefogadott leszármazottja fejre is állhat, de akkor sem tartozik a
jogosultak közé és jogszerűen semmilyen információt nem kaphat meg.

Erősen gyanítom, hogy a nevelőszülőkkel kapcsolatos információk hasonlóan
zártak a gyámhivatalt érintő jogszabályok vagy gyakorlat szerint.

Továbbá az sem biztos, hogy a nevelőszülők vagy azok leszármazottai bármit
is tudnak az elhagyott, állami gondozásba vett majd hozzájuk nevelésbe
adott gyermek családi vagy egyéb körülményeiről. Nem voltam, és
valószínűleg nem is leszek nevelőszülő (sem), így nincs fogalmam arról,
hogy milyen és mennyi információt osztanak meg egy nevelésbe adott
gyermekkel kapcsolatban a nevelőszülőkkel. De mivel ez a téma talán
túlmutat a levlista témakörén, nem is feszegetném.

Kedves Noi!
Az árvaházi iratok azért zártak még 30 évig, mert a hölgy tavaly hunyt el,
vagy más okból?
Egyébként máris nyertél, mivel a többiek kiderítették, ki volt az apa és az
anya, melyik honnan származott stb. - innen meg tudsz továbblépni.

Üdv
K.

Lengyel, Jánosné <kompolthy47 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. júl. 16.,
Szo, 15:20):