[Csaladtortenet 2] csaladtortenet digest, 134 kötet, 23 szám Kóczy Foreszt

László T. Kóczy koczy at sze.hu
2022. Júl. 25., H, 12:50:59 CEST

Kedves Mindnyájan Kóczy Foreszttel kapcsolatban!

A varasdi katonatiszti adatok szerintem arra utalnak, hogy a legidősebb
Foreszt és Ferenc is a Kóczy-család azon ágából származhatott, amelyből
József vérmezői előnevet nyert és amelyiknek címere a Siebmacher
horvátországi kötetében megtalálható (különbözik a többi ismert
Kóczy-címertől). Anyi biztos, hogy a horvátországi Kóczyak őse Péter volt,
kinek gyermekei voltak János és Katalin. Utóbbi leszármazottai szerepelnek a
LR-ben. János ágán lehetett a sok katonatiszt leszármazott, de nincs
családfám, csak adatok a militaerschematismusból, illetve, hogy Iván Sándor
a XIX. sz. végén Zágrábból Budapestre költözött és ezzel a család ott talán
megszűnt. Egy jó féléve ígérte egy családtörténetkutató Horvátországban,
hogy utánanéz, de azóta füle botját sem mozgatja...

Kóczy T. László