[Csaladtortenet 2] Gieβ családnév jelentése

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2022. Jún. 2., Cs, 22:41:22 CEST

 Sziasztok! Kérdésem megválaszolásához lehet, anyanyelvi szinten kéne tudni
németül. Na, én ettől olyan messze állok, mint az a bizonyos Makó lovag
Jeruzsálemtől. Szóval, nem kis viszontagságok árán eljutottam feleségem
családnevének eredeti, még a délnémet területről hozott, a tárgyban írt
(Gieβ) formájához. Szótáraztam, mit jelenthet, vagy jelenthetett
eredetileg, de... az egyik szótárban "öntvény" a jelentése, máshol pedig
"szereposztás". Gyanítom, foglalkozás eredetű név lehet, talán öntőmunkás?
Csakhogy ez már ipari tevékenység, amikorra a családnevek már kialakultak!
Találtam még Gesswein családnevet, az boröntőt jelent. Szóval: mivel
foglalkozhattak, kik vagy mik lehettek vajon e név eredeti viselői?