[Csaladtortenet 2] Gieβ családnév jelentése

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2022. Jún. 3., P, 00:05:05 CEST

Köszönöm, Krisztián, főleg, hogy ezt a G/K váltást is említetted. Bár az
első anyakönyvekben kétségtelenül G a szókezdő betű, de aztán -gondolom
hallás útján- elég korán megjelenik a K-s (Kiesz) változat is, amely aztán
magyar környezetben véglegesen K-nak rögzült. (Német környezetben
ugyanakkor megmaradt a G-s kezdet, szóval nem egyszerű dolog ez.)
És valóban, önteni is sok mindent lehet...
NJ

Krisztián Skoumal <skoumi.gen at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. jún. 2.,
Cs, 23:32):