[Csaladtortenet 2] Dunai és bánsági svábok nyilvántartása

Resmann Ágnes aresmann at freemail.hu
2022. Jún. 26., V, 09:35:13 CEST

Kedves Kutatótársak!Van egy jó könyv, igaz, hogy ez a szatmári svábok betelepítéséről szól, de talán sokak számára hasznos lehet ez is.Üdv.Ágneshttps://library.hungaricana.hu/hu/view/MEGY_SZSZ_HELYRITK_1931_szmegyei_nemet_telepites/?pg=0&layout=s-------- Eredeti levél --------Feladó: F. B. <fbaranyister at gmail.com>Dátum: 2022 június 26 08:24:37Tárgy: [Csaladtortenet 2] Dunai és bánsági svábok nyilvántartásaCímzett: Csaladtortenet levlista <csaladtortenet at levlista.theka.hu>Kedves Listatagok! Az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan nyilvántartásról, ami az 1700-as évek közepén és második felében lezajlott nagy állami betelepítésekről szól? Most hogy egy kicsit utánaolvastam, már tudom, hogy ez volt az az időszak, amikor a Pozsarevácz-i béke után a törökök kivonultak a Bánságból és az utánuk elnéptelenedett déli területekre a Habsburgok főleg német telepeseket hoztak a birodalom különféle tartományaiból: Pfalzból, Elzászból, Lotharingiából, Frankföldről, Ausztriából, Bajorországból, Észak-Olaszországból, satöbbi. Valami rémlik nekem, hogy egyszer olvastam egy bécsi császári udvari nyilvántartásról, ami állítólag a német és osztrák földről a 18. században a Bánságba, a Bácskába és a Szerémségbe telepített családok neveit tartalmazza. Mintha még az is rémlene, hogy ezek tutajokon a Dunán ereszkedtek le a Duna alsó folyásáig, ezért hívják őket dunai németeknek. Szóval megköszönnék minden hivatkozást, ami erre a bizonyos bécsi nyilvántartásra mutat, illetve minden olyan információt, ami annak az online kutatását segíti elő, hogy kik is voltak ezek a telepesek és pontosabban honnan érkeztek a Délvidékre. Tisztelettel előre is megköszönök minden tippet, ötletet, linket és letölthető segédanyagot, ami erre vonatkozik! Tudom, hogy a Magyarországi Németek könyvtárában vannak hasonló anyagok, de én most hónapokig nem fogok Magyarországra utazni, azért gyakorlatilag csak az online elérhető forrásokra tudok támaszkodni. Üdvözlettel és köszönettel, Baranyi-Sterbinszky Flórián ==  ==  ==  ==  == Támogatott csatolmányok:jpg, jpeg, gif, png, pdf; Max. méret: ~3 MB _____________________________________________________________________________ levelező lista honlap: http://levlista.theka.hu/mailman/listinfo/csaladtortenet Levlista fórum: http://forum.csaladkutatas.hu