[Csaladtortenet 2] Latin nyelvű foglalkozás fordítása

János Csapó csapo0818 at gmail.com
2022. Már. 18., P, 19:59:37 CET

Kedves Tamás!

Köszönöm hozzászólásod, azt hiszem nagyot lendített szépapám
foglalkozásának megállapításában.  Őseim több generáción keresztül
Győr-Nádorvárosban éltek és kocsmáros (civis caupo) volt a foglalkozásuk.
Nem igazán illett a képbe, hogy szépapám, Pér Mátyás a saját majorságában
gazdálkodott. (Habár kizárni ezt a lehetőséget sem lehet). Nem tudtam, hogy
a Nádorvárost latinul Allodiumnak nevezték. Több szótárban is megnéztem az
eoconomus szó jelentését, a gazdász és a vagyonkezelő között tétováztam.
Azért tettem fel a kérdést ezen a fórumon, mert kíváncsi voltam, mások
hogyan értelmezik. (Bevallom, a proprius szót nem tudtam kiolvasni, ezért
értelmezni sem tudtam. )

Érdekesség: szépapám (1767-1831) foglalkozása a különböző anyakönyvi
bejegyzésekben

1795. civis lanio

1809. questor

1811. eoconomus proprius in Allodiis

1829. kereskedő

Leánya halotti bejegyzésén (1836): szatócs, kocsmáros

Felesége halotti bejegyzésén (1838): M. P. Civis cauponis vidua

És akkor még mindig fennáll a kérdés: Mivel foglalkozott Pér Mátyás
valójában?

Üdvözlettel:
                Csapó János

Mentes