[Csaladtortenet 2] Igaz - hamis?

Ágnes László 2010lagi at gmail.com
2022. Május. 10., K, 16:52:47 CEST

Kedves Listatársak!

Szeretném a véleményeteket kérni:

Ükapám születési anyakönyvi kivonatát, mely
1939 IV. Törvény alapján készült, hitelesnek gondoltam.
Meg is találtam az eredeti anyakönyvben, 1845. július 15. Tüskevár.
Viszont megtaláltam a halotti anyakönyvét is,  - 1901. október 14. 57 éves,
- ahol minden egyezik, de itt más
név szerepel anyaként, a vezeték és keresztnév is más.
A halálesetet a fia jelentette be, aki joghallgató - vagyis írástudó volt.
Létezik hogy nem jó adatot diktált be?

Én inkább arra gondolok, hogy az anyakönyvi kivonatot a család által akkor
ismert adatok alapján
állították ki. Ez egy munkakönyv, ahol csak a születési hely van megadva:
Tüskevár.
Megkérték a másolatot. Az apa neve egyezik, nagyjából az életkor is. A
célnak megfelelt akkor.
Átnéztem a tüskevári katolikus anyakönyveket, ahol több környékbeli
települést is anyakönyveztek.
 Mind az apa, és az anya családneve gyakran felbukkan.
 Más azonos nevű nem született a 1843-45 között.
A halotti anyakönyvben szereplő anya családneve ritkább. Ha jó nevet
diktáltak a halotti anyakönyvi
kivonatra, esetleg nem is Tüskeváron született.
(A házassági anyakönyvében, Sümegen devecseri lakosként van feltüntetve, de
devecseri születést sem találtam.)

Melyik forrásnak higgyek?

Üdvözlettel: László Ágnes