[Csaladtortenet 2] [MACSE: 26255] korabeli anyakönyvezés

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2022. Május. 12., Cs, 20:06:33 CEST

Kedves Felicián!

Egy apróságra reagáltam volna, de látom Tóth Tibor megelőzött:
A családkönyvek íróinak alaposságáról bármit is feltételezni sok csalódást
okozhat.
*" ... akik pld a családkönyvet megirták, elméletileg átnéztek már minden
helyi forrást   "*

Mint a macse honlapon található települési családkönyvek ismertetőjéből is
kiderül, ez koránt sincs így, maga a műfaj nem önálló tudományág, s mint
ahogy egy családfa sem, úgy a családkönyvek sem protokoll szerint
készülnek, hanem éppen ellenkezőleg, ki-ki saját intellektusát, energiáit,
pénzét, tudást, igényességét és alaposságát, stb. viszi bele a munkájába!
Ennek van előnye és hátránya is, nagy előnye például, hogy vannak
családkönyv írók akik valóban megbízható munkát hagynak hátra.

Érdemes tehát fenntartással kezelni ezt a forrást is.
Egyébként ha valaki igazán jó példát kíván megismerni települési
családkönyv műfajban, annak ajánlom jó szívvel, hogy ismerje meg
(tartalmilag és szerkesztésében egyaránt) a mecseknádasdi családkönyvet:

Amrein, Franz, Amrein, Ilona, Kraß-Auth, Silvia:

Ortssippenbuch der katolischen Gemeinde Nadasch und Altglashütte im Komitat
Branau 1721-2007 (A Baranya megyei katolikus települések, Mecseknádasd és
Óbánya családkönyve 1721-2007 I-II. Mecseknádasd-Baja 2007

üdv:

gy.

'Burian Felician' via Magyar Családtörténet-kutató Egyesület (MACSE) <