[Csaladtortenet 2] Bánffy Zoltán halála Gödöllőn

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2022. Nov. 7., H, 19:19:08 CET

Kedves Kutatótársak!
Belefutottam egy érdekességbe/ellentmondásba:
losonci Bánffy Zoltán báró és Odescalchi Anna főhercegnő fia, Bánffy Zoltán
(szül. Beresztelke, 1913. augusztus 12.) 1927. február 21-én halt meg,
állítólag Gödöllőn. Bár anyakönyvet nem láttam, de a korabeli lapok is
beszámoltak róla, pl. a Pesti Napló 1927. február 26.-i száma (lásd a
mellékelt kivágást is, akinek nincs Arcanumja):
https://adt.arcanum.com/hu/view/PestiNaplo_1927_02/?query=%22b%C3%A1nffy%20zolt%C3%A1n%22%20b%C3%A1r%C3%B3&pg=607&layout=s

Ugyanakkor találtam egy anyakönyvi bejegyzést, miszerint nevezett házaspár
Zoltán fia 13 évesen, 1930. február 21.-én Budapesten halt meg (tehát
1916/17-ben született)
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-D187-942?i=76 Itt nem
szerepel a szülők főnemesi rangja, de nyilvánvalóan ugyanarról az esetről
van szó, és a halálozás évét elírták az anyakönyvben, 1927. helyett
1930.-at írtak. Na de miért anyakönyvezték csak három évvel később a
halálát?

Amit láttam, mindenhol az szerepel, hogy Gödöllőn halt meg (pl.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Odescalchi_csal%C3%A1d ). Az újságcikk nem
teljesen egyértelmű ebben.

Meg tudná nézni valaki a levéltárban, hogy gödöllői halotti anyakönyvben
szerepel-e az 1927-es elhalálozás?

Köszönöm és üdv,
Anna