[Csaladtortenet 2] Ns Csathó (Figei)

Rudolf Hrestyák hr.hresi at gmail.com
2022. Okt. 5., Sze, 11:47:31 CEST

Szép napot.

Van egy Abauj-Torna megyei nemesi családom akik Bereten éltek. Figei-Csathó
családról van szó.
Ismerem Nagy Iván, Kempelen Béla, Csoma József leírásait (lényegében
ugyanazok) a családról (Szluha féle leírást sajnos nem ismerem ha esetleg
valakinek meglenne és megmutatná annak örülnék). Az én részemről aki a
leírásban szereplő "ősöm" a Gáspár. Ugye a képen ha jól értelmezem Gáspár
lánya Klára aki Simon István felesége. No a linken viszont György lányának
írják Klárát. Gáspár másik lánya Erzsébet az én ŐSÖM. Aki 1811-ben
házasodot Ns Czerődy Istvánnal.
Abban szeretnék segítséget kérni, vagy vitát indítani, hogy mennyire
vehetem Biztosnak, hogy a képen szereplő Gáspár az én ősöm és így ezáltal
igazolva a Figei Csathó őseimet?
Esetleg akinek meg van az 1754/1755. évi nemesi összeírás e része annak is
hasznát venném.
Köszönöm aki bármivel is hozzá tud járulni 🙂

A linken található a Zsigmond lányai házassága is.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-RRS3-D9?cat=62400

Üdvözlettel
Hrestyák Rudolf