[Csaladtortenet 2] elhunyt 9 naposan, de megházasodott 20 évesen?

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2022. Okt. 21., P, 23:53:55 CEST

Kedves Anna!

Köszönöm szépen a választ!

Milos Jánosnak és Fatalin Annának a következő gyermeke 1865-ben született,
Terézia, aki azonban máshoz ment feleségül, így az nem lehetett, hogy a
menyasszony neve (is) el volt írva.

Valószínűleg az történt, hogy a pap kereste az anyakönyvben Milos Annát, és
az elsőt, akit talált, beírta a házassághoz, ő volt az 1862-es, akinek
Fatalin Anna volt az édesanyja. A bonyodalom ott adódott, hogy egyrészt ez
a kislány elhunyt 9 naposan, másrészt Patyon volt egy Milos János + Fatalin
Katalin pár is (ők előbb Nagycsömötén laktak, utána költöztek Patyra),
akiknek született 1863-ban szintén egy Milos Anna nevű lányuk. (Mivel ez
csak 1 év eltérés, sajnos a később született gyermekeknél az anyához beírt
kor nem segített sokat, mert 1862 és 1864 is ki tudott jönni a születésére,
mikor hogy számolták ki a korát, és 1 év bizonytalaság simán lehetett is
benne.)

A kérdésre valóban a halotti bejegyzés tett pontot, itt szerencsére már
feltehetőleg jól szerepel az anya neve - Fatalin Katalin.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9R28-RYK?i=519&cc=1452460

Ha a FamilySearch index nem dobja ki a 9 naposan elhunyt babát, akkor
valószínűleg simán elmentem volna efölött az elírás fölött, hiszen az
évszám és a szülők neve rendben volt. Hátha ez az eset másnak is tanulság.

Üdv:
Peti

Anna Gősiné Greguss <ggacs4 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. okt. 21.,
P, 21:11):