[Csaladtortenet 2] haplocsoport meghatározása

Lemil lemilpromo at gmail.com
2022. Okt. 22., Szo, 12:42:52 CEST

Kedves Jóska,

az elmúlt években én több cégnél is megcsináltattam a DNS-feltérképezést és
ezek közül egyértelműen a Family Tree DNA volt a legteljesebb és a
legprofibb (legalábbis szerintem). Nem tudom, most mi náluk a helyzet, de
három évvel ezelőtt más cégnél elvégzett DNS-eredményeket is fel lehetett
tölteni és ennek alapján állapították meg (többek között) a
haplocsoportokat. Nem tudom, most mi a helyzet, de az Ancestry-vel és a
23andMe-vel kiemelkedően jól együttműködtek 2019-ben (amikor én
elvégeztettem a DNS-elemzést náluk), de az övék volt a legteljesebb és
legalaposabb vizsgálati jelentés.

És még egy nagy pozitívuma az oldalnak: van (volt) egy csomó jól működő,
aktív fórumcsoportja is (többek között magyar nyelvű és tematikájú is),
ahol fel lehet tenni kérdéseket és a lelkes tagok szívesen segítenek, ha
tudnak.

Persze a magyar csoportban számos vita és veszekedés is van (elvégre magyar
tagok vannak túlnyomó többségben), de ezeken túllapoz az ember, ha nem
kíváncsi rájuk :-)

Hangsúlyozom: a véleményem 3 évvel ezelőtti személyes tapasztalatokon
nyugszik, 2020 óta csak ritkán nézek be oda, főleg akkor, amikor frissítik
az eredményeket és erről emailben tájékoztatnak.

A link: https://www.familytreedna.com/

Sok sikert,

Tóth Tibor

Kedves kutatók!

Szeretném meghatározni a DNS eredményem alapján a
haplo-csoportomat.

Tudtok ehhez tanácsot, linket adni?

köszönettel:
Szemán Jóska  (kezdő DNS kutató)