[Csaladtortenet 2] haplocsoport meghatározása

jszeman at gmail.hu jszeman at gmail.hu
2022. Okt. 22., Szo, 17:20:32 CEST

Köszönöm, regisztráltam rá.

Jóska

Sat, 22 Oct 2022
12:42:52 +0200 időpontban Lemil írta:

> Kedves Jóska,
> az elmúlt
években én több cégnél is megcsináltattam a DNS-feltérképezést és ezek
közül egyértelműen a Family Tree DNA volt a legteljesebb és a legprofibb
(legalábbis szerintem). Nem tudom, most mi náluk a helyzet, de három
évvel ezelőtt más cégnél elvégzett DNS-eredményeket is fel lehetett
tölteni és ennek alapján állapították meg (többek között) a
haplocsoportokat. Nem tudom, most mi a helyzet, de az Ancestry-vel és a
23andMe-vel kiemelkedően jól együttműködtek 2019-ben (amikor én
elvégeztettem a DNS-elemzést náluk), de az övék volt a legteljesebb és
legalaposabb vizsgálati jelentés.

> És még egy nagy pozitívuma az
oldalnak: van (volt) egy csomó jól működő, aktív fórumcsoportja is
(többek között magyar nyelvű és tematikájú is), ahol fel lehet tenni
kérdéseket és a lelkes tagok szívesen segítenek, ha tudnak.
> Persze a
magyar csoportban számos vita és veszekedés is van (elvégre magyar tagok
vannak túlnyomó többségben), de ezeken túllapoz az ember, ha nem
kíváncsi rájuk :-)
> Hangsúlyozom: a véleményem 3 évvel ezelőtti
személyes tapasztalatokon nyugszik, 2020 óta csak ritkán nézek be oda,
főleg akkor, amikor frissítik az eredményeket és erről emailben
tájékoztatnak.
> A link: https://www.familytreedna.com/ [1]
> Sok
sikert,