[Csaladtortenet 2] magyarok(szlovák nevűek) kitelepítése

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2022. Okt. 27., Cs, 13:03:59 CEST

Kedves Csaba!

Sajnos a kérdésedben nem tudok segíteni, de azt megjegyezném, hogy ez
elsősorban Csehszlovákiából történt kitelepítésként, Magyarországról
önkéntes alapon távoztak az elsősorban szegényebb személyek a jobb élet
reményében. (ld. pl. itt:
https://helsinki.hu/esemeny/februar_27_a_csehszlovak_magyar_lakossagcsere_egyezmeny_alairasa_450/
)
A családunkban volt a Felvidékről kitelepített (egy nap alatt pakoltak) és
volt, aki itteni tótként gondolkozott rajta, hogy esetleg kiköltözik, aztán
úgy döntött, mégsem megy.

Balázs

csaba major <kamunev75 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. okt. 26., Sze,
22:52):