[Csaladtortenet 2] Filbert Mihály

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2022. Okt. 29., Szo, 16:21:15 CEST

Kedves Kutatótársak!

Újabb elakadásban szeretnék segítséget kérni. Filbert Mihály 7. generációs
felmenőm, akivel kicsit elakadtam.

Ha minden igaz, a második(?) házasságát Babótsi Katalinnal kötötte 1818.
jan. 19-én: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939V-KXJ7-L
Valamiért a vezetékneve Firbitz-ként van feltüntetve, ez egy gyermeküknél
még előfordult (1830. márc. 8.
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-V7JC-6?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AXZ9L-NJF),
egyébként csak a Filbert/Fiélibert/Fribert/stb. változatokkal találkoztam.
Sajnos, a házassági bejegyzésében nem szerepel a kora, viszont özvegyként
tüntették fel.

Az első(?), vagy legalábbis előző felesége Vintze Anna volt, aki 1817.
október 17-én hunyt el Kis-Csömötén:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C3MV-6SCC-6?i=299&cat=392668
Egy közös gyermekük születését találtam csak meg, Erzsébet, 1815. dec. 2.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-V7JS-3?cc=1743180
A házasságukat sajnos eddig nem leltem meg.

Filbert Mihály 1849. nov. 23-én hunyt el, bejegyzés szerint 61 évesen.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C3MV-6SC7-D
Ezzel többé-kevésbé egybevág ez az 1780. nov. 7-i születési bejegyzés:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-V7J8-N?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AXZ9L-ZBL
Viszont megnyugtató lenne látni, hogy az első házasságát hány évesen
kötötte (már ha beírták). :) De zavar az is, hogy több gyereket nem
találtam hozzájuk, és a FS sem dobta ki őket találtaként.

Ha ezeken a lépéseken továbblendülök, akkor is elakadok a következő
generációnál.

Fribert Mihály és Takács Erzsébet 1771. jan. 13-án kötöttek házasságot,
sajnos a korok itt már nem szerepelnek.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C3MV-6SCS-F
A vőlegényt itt gencsinek tüntették fel, azonban Gencsen nem találtam meg a
születését. Ellenben van egy érdekes bejegyzés, 1760. nov. 22. Catharina:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939V-KXKS-S?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AVZLL-DHD
Itt az apa neve Friybert-nek tűnik. Azt el tudom képzelni, hogy máshol
születtek Katalin idősebb testvérei, és 1760 környéként Gencsre költözött a
család, ezért van Gencs megjelölve az előbbi házassági bejegyzésben.
Viszont Katalin bejegyzésénél a Kazár meglehetősen zavarba ejt. Egyrészt, a
Google és a helységnévtár szerint ez a helyiség Nógrád megyében van,
másrészt ott sehogy sem bukkantam rá ennek a házaspárnak további
gyermekeire. (Az előző oldalon, augusztus 14-én szintén szerepel Kazár.)

Ha bárkinek lenne ötlete, megköszönöm a segítséget!

Üdv:
Peti

--
*Janzsó-Berend Péter Zoltán*