[Csaladtortenet 2] Református szokás?

Mérei Gábor melail at freemail.hu
2022. Sze. 19., H, 22:41:13 CEST

Tisztelt Kutatók!

Református anyakönyveket bújva találtam egy olyan házassági bejegyzést
Dévaványán, a férj lakhelyén, ahol az összeesketőnek neve alatt ez
szerepel: "esküdtek Kisújszálláson".  A menyasszony Kisújszállási, a
vőlegény Dévaványai születésű és lakóhelyű.

Rákerestem, és valóban ugyanezen személyek, ugyanezen napon az ottani
házassági bejegyzések között is szerepelnek. Ott viszont az összeeskető
atya neve szerepel a fenti rovatban.

Mennyire volt szokásos az ilyen anyakönyvezés 1830 táján?

Dévaványa, utolsó bejegyzés a lap alján:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS1K-FWQL?cat=157484

Kisújszállás, 61. sorszám:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSBZ-ZS13-3?cat=162781

pótkérdés Dévaványa:  elég lazán kezelve a folyószám; teli van
macskakörmökkel. Vagy csak a máshol is anyakönyvezettek nem kaptak
sorszámot?

Köszönettel:

Mérei Gábor