[Csaladtortenet 2] Halotti bejegyzés

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2022. Sze. 20., K, 14:31:36 CEST

Ádám kérdezte:
> Mi alapján írhatták mégis be 1940-ben, hogy az apa János?
> [...] Feltételezem, hogy nem bemondásra vagy anyakönyvvezetői hasraütésre
> vezették be az adatokat.

Legjobb tudomásom szerint de, bemondásra vezették az anyakönyvet.
Annyi biztos, hogy ha írásbeli közlés volt, és/vagy valamit valamilyen
okmánnyal igazoltak, azt külön megjegyezték.

Ki volt a bejelentő?

Törvénytelenül született dédanyám halála 1955-ben írásbeli (kórházi)
közlés alapján jegyeztetett be. Szüleiként beírták, hogy Paulovkin
János, Pohánka Mária. Ténylegesen atyja ismeretlen, anyja Paulovkin
Mária, anyja későbbi férje Pohánka János. (Tehát felcserélték az anyja
férjezett és lánykori neveit, hogy illeszkedjenek az ő lánykori
nevével.)
Nem tudom, hogy ebben mennyi szerepet játszott az a körülmény, hogy
szülőhelye (és ezáltal a születési anyakönyvi bejegyzése) akkora már
más országban volt (hiába, hogy összesen 8 km-re van a kérdéses
kórháztól).

Juli
/\ /\