[Csaladtortenet 2] Kellemetlen információ átadása?

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Ápr. 10., H, 10:11:07 CEST

Kedves Listatagok!

Ha kellemetlen információt fedeztek fel, azt hogy tálaljátok a családnak?
Egyáltalán: tálaljátok?

Az utóbbi időben a nagynéném néhai élettársának családfáját/származását
derítettem fel, nagynéném kérésére. Onnan indultunk, hogy az élettársa
édesanyja, Pintér Magdolna nemesi származású volt, a falon volt egy nemesi
címer is. (Bár ránézésre internetről lett kinyomtatva és színezve.) A
nevezett címert 1747-ben adományozta Mária Terézia Pintér Fülöpnek. Az ősök
kutatása során nem láttam nyomát nemesi származásnak, elég egyértelműen
"ignobilis" felmenőkkel találkoztam, és Fülöpnek nyoma sincs.

Továbbá, több ponton van ősvesztés is, valahol első unokatestvérek
házasodtak. Ez sem épp egy kellemes információ.

Nem lenne nyugodt a lelkiismeretem, ha ezt elhallgatnám, ugyanakkor azt sem
tudom, hogyan mondjam el. Lehet, hogy csak túl érzékeny vagyok?

Van valakinek személyes tapasztalata hasonló beszélgetéseket illetően?

Köszönöm:
Peti