[Csaladtortenet 2] milyen gyakori az anyakönyvezésből kimaradás

Horváth Péter elar74 at yahoo.com
2023. Ápr. 11., K, 14:35:32 CEST

Szia
Mostanában bennem is felvetodott egy Szőkevel kapcsolatban Borsodban, de szerintem minden(?) gyerek bekerült valahol az anyakönyvekbe. Lehet elmentek meglatogatni egy rokont es akkor született a gyerek... Tudod Felegyhazarol is visszajartak az "indulasi" falvakba.
Üdv Péter
Sent from Yahoo Mail on Android

  On K, ápr. 11, 2023 at 13:44, Balázs Karsai<karsaibalazs.1982 at gmail.com> wrote:   Kedves Lista!

Régebben feltettem egy kérdést egy elméletemről, amit az elmúlt idő során
úgy tűnik sikerült bizonyítani, hogy jó volt a felvetésem. Eszerint
Csongrádon házasodott Blass Miklós, aki mostohaapja miatt gyakran a Szegő
nevet használta. Három gyermeke 1766, 1770 és 1771-ben született
Csongrádon, majd az utolsó 1774-ben Szegeden. Ők szintén Blas(z) és Szegő
nevet használtak.

Nekem adott egy Szegeden házasodott, majd férjével Csongrádra költöző Blász
Máriám, aki néha Szegő nevet használt, majd élete végén Blázs néven hunyt
el. Három házassága és a halálozása alapján 1768-ban kellett születnie,
amikor épp van egy lyuk Blass/Szegő Miklós gyerekeinél.

Ki mit tapasztalt az eddigi kutatásai során - milyen gyakori az
anyakönyvezésből kimaradó gyerek? Hallottam már ilyenről, de én két évtized
alatt sem láttam a saját szememmel. Ez lenne az első.

Köszönöm előre a válaszokat.
Balázs