[Csaladtortenet 2] milyen gyakori az anyakönyvezésből kimaradás

Panni Holécziné holeczipanni at gmail.com
2023. Ápr. 11., K, 20:23:04 CEST

Én a férjem családjának kutatása közben az egyik oldalágán találtam egy
nagyon érdekes sztorit.
H.József feleségül vette B.Évát. Ugyanazon a napon B.Éva anyja, B.Terézia,
aki özvegy G.Ferencné is összeházasodott S.Mihállyal. -> Ez egy polgári
esküvői bejegyzés 1896-ban.
H.József gyerekeinél mindenhol az anya lánykori nevéhez S.Éva volt írva.
Örökbefogadásnak semmi nyoma, ezért nagyon piszkálta a fantáziámat, hogy
miért S.Éva, amikor a házasságiban B.Éva.
Az FS kereső újabban elég sok új találatot ad, hát az anya nevét beírtam,
hogy milyen találatokat ad ki. Lett meglepetés, mert kidobott egy B.Lajost
1878-ban egy református keresztelésnél, amikor az anya katolikus.
A bejegyzés fotóján alábbi széljegyzet: S.Mihály elismerte az apaságot,
mert állítása szerint már 8 éve együtt élnek. Az anya nevéhez be volt írva,
hogy "rk. megesett".
Későbbi időszakokról kidobott még pár gyermeket, mind református
keresztelés. Évát nem találtam meg, ő a fent említett 8 évben született,
1874-ben...
A szülők egyházi esküvője sincs meg még, hogy volt-e egyátalán, vagy később
már meg sem említette, hogy nem házasok.
Viszont annak a településnek a polgári születési bejegyzései között (ahol
az esküvő történt) megtaláltam, hogy Évát utólag jegyezték be az esküvő
előtt B.Évaként. Tehát valószínűleg nem volt keresztelési bejegyzése...
Lehet, hogy azalatt a 8 év alatt volt még pár gyerek, amíg Lajost
bejegyezték reformátusnak...

Indexelés közben is láttam már ilyet, hogy utólag, házasságkötéskor
kerültek bejegyzésre a születések, mert nem voltak egyházilag bejegyezve.

Üdv: Panni

Balázs Karsai <karsaibalazs.1982 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. ápr.
11., K, 13:45):