[Csaladtortenet 2] Kellemetlen információ átadása?

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2023. Ápr. 11., K, 21:49:59 CEST

Én az egyenes beszédet tartom jónak, akkor is, ha fáj... Az igazság nem
hazudik :)

Volt nekem is kellemetlen telefonbeszélgetésem, amikor arra kértek, hogy a
házastársnak szánt születésnapi ajándékként kutassam fel a kárpátaljai
református nemes dédapa őseit és az eredménye az lett, hogy az ominózus
dédapa nemhogy nem nemes, de kikeresztelkedett izraelita. Kb. 30-40 mp szó
szerin síri csend után megkérdeztem a megbízót, hogy ott van-e még? Tompa
puffanást nem hallottam, így biztos nem esett össze, vagy nem esett le a
székről...
Ott volt, csak kisebb sokkot kapott. Végül nyilván nem ez lett a
születésnapi ajándék. De legalább (egyvalaki) tisztában lett a dolgokkal
(azt nem tudom, hogy végül az információ átadásra került-e a
házastársnak...)
Saját családomban is volt több "mese", sőt, az is kiderült, hogy egyik
szépapám testvére többségében csak vásárolt magának címeket (pénz volt
dögivel, megtehette). Mégsem rohant senki a falnak, amikor kiderült az
igazság.

Üdv
K.

Janzsó Péter <janzsopz at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. ápr. 11., K,