[Csaladtortenet 2] Francia felmenő?

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Ápr. 12., Sze, 07:46:51 CEST

Kedves Balázs!

Köszönöm szépen a válaszod. :)

Természetesen, ennyi év távlatából a családi emlékezet is jócskán
megkophatott. Viszont Franciaországban találtam Futelain/Fautelin/stb.
írásmódot, amiről el tudom képzelni, hogy mikor a francia (vagy akármilyen)
jóember kimondta Magyarországon, akkor a pap Fatalint értett és írt be.
Viszont a feltételezhető idegen eredethez képest elég következetes maradt
az írásmód az évek során.

Mire gondolsz itthon kutatgatás alatt? Eddig ami bejegyzést találtam
FamilySearch-ön ezzel a névvel, mind ennek a Fatalin Ádámnak a
leszármazottja volt. Akivel fel tudtam venni a kapcsolatot (ismerős
ismerőse pl.) és megosztotta a felmenői nevét, ők is mind "egy tőről
fakadnak".

Üdv:
Peti

Balázs Karsai <karsaibalazs.1982 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. ápr.