[Csaladtortenet 2] Francia felmenő?

Ágnes László 2010lagi at gmail.com
2023. Ápr. 12., Sze, 08:45:55 CEST

Kedves Péter!

Ötletként saját tapasztalat:
Az én szépanyám Pickhard vezetéknevű.
A családi legenda szerint francia hugenották voltak, és szent Bertalan
éjkor menekültek
Picardiából.
Ezt mindaddig elfogadtam, amíg nem kezdtem el gondolkodni:
A szent Bertalan éj 1572- és a török kor vége között hol voltak?
A szent Bertalan éj Párizshoz kötődik. (1545-1787 az üldöztetések kora.)
 A pikardiai tartományokból a későbbi időszakban üldözték el őket.
Én úgy gondolom, a nevük nem Pickhard volt eredetileg, hanem
valami kiejthetetlen név, és a befogadó területen hívták így ezeket a
családokat.
Egy névgyakoriságot mutató térképen Németország nyugati tartományaiban ma
is sokan élnek
ilyen nevűek.
Szerintem ők is először valamelyik protestáns német tartományba menekültek,
majd a betelepítések
idején kerültek Magyarországra. Gondolom közben elnémetesedtek, de a név
még szépanyámnál megvolt.
A Fatalin nevet is láttam ezen a térképen. (Bár későbbi időpontban.
Namensverbreitungskarte - Verein für Computergenealogie (genealogy.net)
<https://nvk.genealogy.net/map/1996:Fatalin,1890:Fatalin>
Persze e mellett rengeteg módon kerülhettek ide.

Üdv: Ági

Janzsó Péter <janzsopz at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. ápr. 12., Sze,
6:19):