[Csaladtortenet 2] Francia felmenő?

Komáromi Diána komaromidiana2000 at gmail.com
2023. Ápr. 12., Sze, 15:52:49 CEST

Üdv,

talán ez ad egy kis plusz információt, Petinek már elküldtem reggel, de
így a Bánság miatt különösen érdekes lehet.

/4. Egyéb, ismeretlen, de szláv eredetű név: Mindössze két név
megfejtése hiányzik. Az -in, a -nák képző ismert előttünk, csak éppen az
alapszót nem tudtuk felderíteni. A *Fatalin *név nyugat-magyarországi
horvát név (bár a németből is levezethető), a Koskornák olvasata viszont
bizonytalan (s = s vagy sz, n = n, ny?), mivel csak írásban fordul elő,
névviselőit nem ismerem. *Az előbbi név viselője viszont horvát
eredetűnek tartja magát, amit némiképpen igazol az is, hogy Bozsokról
került tanítóként Cserépfaluba. */

https://library.hungaricana.hu/hu/view/MEGY_BAZE_Hom_Evkonyv_25_26/?pg=719&layout=s&query=fatalin

Nem kizárt, hogy franciaként a Bánságba települtek, majd ott
"elhorvátosodtak", és ezután vándoroltak Vas megyébe, de már horvátnak,
nem franciának tartva magukat.

KD