[Csaladtortenet 2] NEMEK és Igenek

Attila Lanczkor lanczkor.attila at gmail.com
2023. Aug. 6., V, 07:36:22 CEST

Kedves KutatóTársak,

Lehet, hogy lefutott már a kérdés, de én most olvastam végig, és van néhány
gondolatom.
Szerintem nem csak én találkoztam kutatásaim során a törvénytelen gyermek
bejegyzéssel. (Nekem az őseim között is van.) Ezek az anyukák sem
szűznemzéssel hozták világra a babát, az ugyanis teljesen szabályosan a
természet törvényei szerint született. Tehát törvényes volt. Az a
kapcsolat, aminek eredménye a gyerek, az nem volt jogilag (egyházjogilag)
törvényes.
Azok a babák, akinek az anyukája rendelkezett törvényes kapcsolattal IS,
törvényesnek számítottak.
Ennek persze kevés köze van a tényleges apa kérdéséhez. Egy haplo csoport
elemzés nem teszi gyanussá egy másik falubeli apaságát. Sőt egy tüzetes DNS
vizsgálattal is nehéz lenne bizonyítani, hogy a férj jóképű testvére is
segített a család gyarapításában.
Tehát amivel mi foglalkozunk, az tulajdonképpen egy játék az
anyakönyvekkel. Ezzel nem szeretném lebecsülni ezt a hobbit, már csak azért
sem mert én is rabja vagyok, és betegesen űzöm.
A lényeg, hogy az FS-en (vagy bárhol) felépített családfánk az őseinknek
egy jogi leképzése. Például a nyolcadik generációig már több száz ősünk
volt. Kell némi bátorság feltételezni, hogy minden esetben fedi egymást a
biológia és az anyakönyv.
Ma pedig a világ egyre növekvő részén a jog minden szempontból igyekszik
alkalmazkodni a helyzethez. A két nő/férfi által örökbefogadott és
felnevelt emberke jogi szempontból örököse a két anyának vagy apának. Ez
jelenti a vagyoni örökösödéstől kezdve a kötelezettségekig mindent.
Az FS pedig nem szeretné kizárni ezeket az embereket ebből az érdekes és
egyre divatosabb hobbiból. Sőt ha nem lépi ezt meg, előbb-utóbb valamilyen
mozgalom kikezdte volna miatta. Semmi mást nem jelent ez a fejlesztés, mint
egy tükör a társadalom valósága elé.
Igyekeztem úgy fogalmazni, hogy ne mondjak véleményt. Persze nekem is van,
de azzal nem szeretnék senkit traktálni.
Kicsit hosszú volt, de a kérdés sem egyszerű. Akit pedig nem érdekel úgysem
olvassa végig.
Üdv mindenkinek és további sikeres kutatást Attila