[Csaladtortenet 2] Gombolai Antal és Ritsovszky Mária

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Aug. 10., Cs, 20:12:41 CEST

Kedves Kutatótársak!

Egy különös módon rejtőzködő párra leltem, minden segítséget megköszönök a
felkutatásukban. :)

Gombolai Antal és Ritsovszky Mária 1806. február 9-én házasodott Ószőnyben:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939V-M4WR
Egyikük keresztelését sem lelem sehogy sem.

Antal esetében erős tippem, hogy szülei Gombolai János és Magács Anna. Ők
Marczelházán házasodtak 1779-ben, 1780-ban született egy lányuk Izsán (a
film nem tekinthető meg, de az index keresés kihozta), majd 1784-ben még
egy lány Ószőnyben. A kettő között valahol egy Antalnak is lennie kell a
házasságiban jegyzett kora alapján, de Ószőnyben nem találtam, és az izsai
index keresés sem hozta ki.

Ritsovszky Máriával ennyi tippem sincs. A házassági alapján 1785 körül
születhetett. 1868-ban hunyt el Ószőnyben, 88 évesnek írták.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939F-ZL9D-KW?cc=4133831
Sajnos, ebből a bejegyzésből sem derült ki a születési helye.

Ószőnyben még egy másik családnál fordul elő ez a név: R. Mihály és
Urbanecz Anna házasodott Ószőnyben, 1796. november 6-án:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939V-M4H2?i=373
A név bizonytalan írásmódja miatt nem biztos, hogy ugyanaz a családnév.
Viszont sajnos innen sem derül ki, hogy R. Mihály honnan érkezett.

Minden tippet/segítséget előre is köszönök velük kapcsolatban. :)

Üdv:
Peti

--
*Janzsó-Berend Péter Zoltán*