[Csaladtortenet 2] Végrendelet

Attila Lanczkor lanczkor.attila at gmail.com
2023. Aug. 11., P, 17:45:13 CEST

Kedves Gábor,

Nem vagyok jogász, de nemrégiben csináltattam végrendeletet, és akkor
kicsit körülnéztem a témában.
Alapvetően három módon lehet végrendeletet készíteni.

   1. Bizonyos formai, alaki követelményeket betartva otthon megírni, és
   megfelelően tanúzni.
   Előnye: gyors, olcsó
   Hátránya: valakinek tudni kell, hogy hol van, és elő kell venni.
                    Bárki eltünteti valamiért, vagy elkallódik : nincs.
                    Nagyon könnyű formai és tartalmi ! hibát elkövetni (Nem
   lehet bármit végrendelkezni)
   2. Ügyvéddel iratni.
   Előnye: Valószínűleg formailag és tartalmilag hibátlan.
                Nem fog elkallódni.
   Hátrány : pénzbe kerül
                  Valakinek erről is tudni kell, nem automatikusan
   érvényesül
   3. Közjegyzővel iratni.
   Előnye: Biztosan nincs formai hiba és tartalmilag is megtámadhatatlan
                Automatikusan érvényesül, bárhol hunyt el az illető, nem
   kell senkinek előszedni, előszedetni
   Hátránya : Több pénzbe kerül.

Apró érdekesség, a közjegyző csak azután állt velem szóba, miután hoztam
igazolást, hogy nem pszichiátriai kezelés alatt,
valamint nem élek tudatmódosító szerekkel.

Tehát ebből is látszik, hogy sok módja van annak, hogy ne érvényesüljön egy
végrendelet.
AMi leírtam az a jelen, de gondolom a három fő kategória akkoriban is
létezett.

Üdv Attila

Mérei Gábor <melail at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2023. aug. 10., Cs,
19:53):