[Csaladtortenet 2] nagy öröm és kérés

Lilla Imola Kallós kallos.lilla at gmail.com
2023. Aug. 31., Cs, 15:42:00 CEST

Csak annyit tennék hozzá Juli értelmezéséhez, hogy a phtisis  az orvosi
szótár szerint sorvadást, gümőkóros folyamatot jelent,
ezek szerint elképzelhető, hogy tüdővészben hunyt el Stanislaus Emerling.
Ezt azért gondolom, mert tüdővészben
nagyobb valószínűséggel lehet meghalni, mint hörghurutban. Ráadásul
akkoriban még nem létezett semmi antibiotikum, amit ilyen
esetben be lehetett volna vetni (Fleming még meg sem született).

Lilla

Julia Szent-Gyorgyi <jpmiaou at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. aug. 31.,
Cs, 12:44):