[Csaladtortenet 2] [MACSE: 27255] kerdes

szael szaeltan at gmail.com
2023. Feb. 3., P, 16:37:25 CET

Ezek a forrás nélküli bejegyzések maguk a a források, az anyakönyvi
bejegyzések indexelt rekordjai.
A forrás nélküliséghez pár gondolat:
Egy családfában a források a születési, házassági és halotti dátumokhoz
tatozó helyileg és vallásilag illetékes anyakönyv. Ah FS forráscsatolás
csak akkor elvárható, ha FS rekordokat kötöget össze az ember, hiszen ott
eleve a forrás indexelt alakját csatolgatjuk.
Ha valaki feltölt egy családfát, nem várható el, hogy a forrásokat
egyesével csatolja, csak mert van, aki úgy nem tartaná hitelesnek.
Továbbmenvén: egy családfa hitelessége, vagyis hogy mindenkinek jók a
szülei és testvérei, az nem csak azon múlik, léteznek-e olyan bejegyzések,
amikre forrásként hivatkozunk. Attól, hogy léteznek, még lehet rossz egy
családfa.

Üdv, Szabó Előd

'dr. Zana János' via Magyar Családtörténet-kutató Egyesület (MACSE) <