[Csaladtortenet 2] Kulifay

Beus beusmarie at gmail.com
2023. Feb. 10., P, 19:50:37 CET

Keresem Kulifay/Kuliffay László adatait. Annyit tudok róla, hogy Fülén volt
református kántortanító 1928 és 1944 között. Talán azonos azzal a KL-val,
aki a nagykőrösi református tanítóképzőbe járt, de ez nem biztos.
Az általa vezetett dalárda  1935-ben a mezőföldi református tanító
egyesület különdíját nyerte el. (Ez a díj nálam van).
1931 végén feleségül vette nagymamám húgát Drexler Jolánt. Lévén Jolán
katolikus át kellett térnie a református hitre, erről van adatom, ez 1931.
november 4-én történt.  Nem tudom, hogy pontosan mikor volt az esküvőjük,
mert ez az évkör nem kutatható, de  Fülén volt, 1931 november 4. után. A
házassági bejegyzésben - ha látnám - benne volna KL szüleinek adatai, KL
születési ideje és helye.  Házasságuk gyermektelen volt.
Innentől csak a gyerekként hallott elbeszélésekre hagyatkozom. Tehát, mint
tanítót a háború végén, 1944-ben hívták be. Éppen amikor az
alakulatához ment volna a székesfehérvári vasútállomást bombatámadás érte
(talán 1944 ősz ) s többedmagával az állomáson meghalt. A halotti
bejegyzését sem Fülén, sem Székesfehérváron nem találom. Felesége a
frontvonal mögött lovaskocsival ment el a testért, így lett a fülei
református temetőben eltemetve.
Fülén a postamester először dédmamám húga  Raszl Mária, majd özvegy
dédmamám, Drexler Ignácné Raszl Klára volt. Őt követte ebben a beosztásban
nagymamám húga özvegy Kuliffay Lászlóné Drexler Jolán.
S hogy miért lett ez fontos? Örököltem egy karikagyűrűt, amiben a "Laci"
felirat tisztán olvasható, s mivel mindkét nagyapám Laci volt azt
gondoltam,hogy valamelyik nagymamám gyűrűje. Most viszont az ékszerész
nagyítóval kiolvasta a megkopott dátumot: 1931.Ezzel a dátummal nem lehet
egyik nagyszülőm házassága sem, csak a Kulifay - Drexler házasság.
Ha esetleg valaki belefutna a házassági vagy/és halotti adatokba és megírná
nagyon örülnék neki.
Üdv és köszönet: BBea