[Csaladtortenet 2] Egri(?) Tibor József

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Feb. 18., Szo, 18:10:36 CET

Kedves Kutatótársak!

Olyan esetbe futottam bele, ami előtt kissé értetlenül állok, így egy kis
közös gondolkodást szeretnék kérni az események rekonstruálásában. :)
Családi feljegyzések szerint ükpapám nővére, Ilyés Ida férje Egri (Greiner)
Sándor volt, fiaik: Tihamér (Lajos), Zoltán, Tibor. Ez nagyjából tiszta sor
(lenne). A gyermekek keresztelései meg is vannak, sorra Arad, illetve a
legkisebb Budapesten. Csakhogy: a legkisebb gyermeket, bátyjaival
ellentétben reformátusnak keresztelték, és a bejegyzésben nem is tüntették
fel az apát:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-RG9K-BP?i=29&cc=1858355&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AV5QF-DRJ
(augusztus 14-i bejegyzés). A gyermek halálakor viszont az apa ott van:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-DW5S-KJ?i=300 (november
3-i bejegyzés) Mindkét szülő katolikus volt, 3 bátyja Aradon katolikusnak
lett keresztelve.

Mi lehetett ennek az oka? Első gondolatom az lett volna, hogy az apa a
gyermek születése előtt elhunyt, de akkor miért nem azt írták, hogy
posztumusz, vagy miért hajadon az anya a kereszteléskor és nem özvegy?
Illetve azt is lehetségesnek tartom, hogy igazából nem volt házasság (mert
sem Kolozsvárott, sem Aradon nem találtam), bár az idősebb gyermekek
törvényesként lettek bejegyezve.

Előre is köszönök minden tippet!

Üdv:
Peti