[Csaladtortenet 2] Anyakönyvi kivonat kérése Horvátországból?

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Jan. 7., Szo, 11:44:15 CET

Kedves Listatagok!

Van valakinek tapasztalata, vagy egyéb forrásból származó információja
arról, hogy lehet-e, és ha igen, hogyan kikérni anyakönyvi kivonatot egy ma
Horvátországban található településről?

Szépapám (Szekeres András) halálozását a Pécsi Egyházmegyei Levéltár
archívumában megtaláltam; 1916. Hercegszöllős. Az egyházi bejegyzésben nem
szerepelnek szülők, csak hogy 66 éves volt és Őrszálláson (Bács vm.)
született. Itt (egyelőre csak index alapján) nem találtam megfelelő 1850-es
keresztelést, csak egy 1854-eset. Tudom, hogy a halottiban feltüntetett kor
a lehető legpontatlanabb, de mielőtt készpénznek veszem az 1854-es
keresztelésű Andrást, jó lenne egy megerősítő támpont. :) Vagy esetleg,
arra alapozva, hogy akkoriban Hercegszöllős még Magyarországhoz tartozott,
megtalálható lehet ez a bejegyzés a Magyar Nemzeti Levéltárban?

Minden ötletet előre is nagyon köszönök!

Üdv:
Peti