[Csaladtortenet 2] halotti akv latin szövege, segítség kérés

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2023. Jan. 10., K, 10:52:35 CET

Kedves Latinos Önzetlenek!

Az alábbi kép 77. sorának értelmezéséhez szeretnék segítséget kérni.
Én igazán megpróbáltam, alább az általam kiolvasott latin szöveg, alatta
pedig a sajátos magyarításom olvasható.
Az elhunyt Bogád település 10., bár mindössze csak 3 évig regnáló plébánosa
volt.
Köszönöm a segítséget,
üdv:

gy.

„Anno 1875. die 6 Septembris, hora 6 matutina pie in Domino Susceptis
Sacramentis moribundorum in marasmo obiit A. R. ac Clar. Dominus Laurentius
Plitzner AA. LL. Philosophiae doctor emeritus Vice Archi Diaconus
Districtus Mariakéméndensis et Parcohus Püspök-Bogádiensis; anno aetatis
suae 65., Presbyteratus vero 42. Sepultus in communi coemeterio P.
Bogádensi recte ante faciem Abb. S. Benedicti de 5-Ecclesiis et canonicum
actualem Ecclesiae Cathedralis 5-Eccl. qua amicumet conscholarem pie
defuncti. Requiescat in pace!”

1875. szeptember 6-án reggel 6 órakor az Úr akaratában megnyugodva életének
65., papságának 42. évében, gyengeségben meghalt főtisztelendő Plitzner
Lőrinc atya, filozófiai doktor, (AA. és LL.), a máriakéméndi egyházkerület
nyugalmazott főesperes-helyettese, püspökbogádi plébános. A püspökbogádi
közös temetőben temették el, (a temetési szertartást) a pécsi Székesegyház
(tényleges?) kanonokja (végezte?) … Nyugodjon békében!

Az AA. és LL. rövidítéseket nem tudtam feloldani,

A „Clar.”-ról azt gondolom, hogy Claritudo,

Az „Abb.” = abbas?

A „S. Benedicti” = Szent Benedek?

És a temetésről szóló részt nem értem. Szent Benedek? És az arca előtt? A
feloldozó és vigasztaló szentségekkel történt megerősítést is rögzíteni
szolták, itt viszont nem találtam erre utaló megjegyzést.