[Csaladtortenet 2] Katonai anyakönyvek

Horváth Péter elar74 at yahoo.com
2023. Jan. 13., P, 19:49:24 CET

Sziasztok
Mióta elkezdtem családfakutással foglalkozni és olvasgatom a levlistát (kb 6 éve), mindig örültem az olyan írásoknak, hogy "6-7 év után talált meg valaki valamit". Elképzeltem, hogy milyen lesz, ha én is kiírhatom ezt :)Na ez most eljött.
Alapvetően 3 ág érdekel legjobban a családban:1. Apai Horváth a családnév miatt - itt 1820 körül egy elég nagy akadály tornyosul, bár most DNS fronton nagyon érdekes találatom lett, amit még értelmezni kell.2. Anyai Pásztor/Kunszentmárton (ott is 1800 körül van az akadály)3. Apai nagymama a Schaffarsch név "egyedisége" miatt. Na ott szépen lehetett haladni, bár a morva Dubicko megakaszt a németés gót írás miatt. Ott szerintem külsős segítséget kell majd kérnem. Alapvetően azt hiszem egész jól feldolgoztam ezt a nevet, azt gondolom szinte mindenki előkerült már a magyarországi (és USA) ágakból.Na, de  Schaffarschék: Ükszülő minden papírja megvolt, de istennek nem került elő a születésije. A testvéré sem.Kutatás szempontjából túl tudtam rajta lendülni, de bennem volt szálka. Már csak azért is mert így a lehetséges többi testvért sem tudtam előkeríteni. (Volt pl 1 Schaffarsch Franciska az adatbázisokban, akiről tudtam, h hozzám tartozik (egy házassági tanú volt a kapocs), de nem volt rá a konkrét bizonyíték.)Ükszülő  (Ferdinánd és testvére Katalin) házasságiaiból kiderült, h apuka József katona (tüzér) volt. 5 éve egy másik fórumon kaptam tippet (meg talán itt is), h katonai anyakönyvekben kellene keresnem. (Akkor elég kínai módon hangzott nekem.)A válaszadó megadta, h hol nézzem, h akkor milyen csapatok voltak Pesten (A házasságiban konkrét dátum és Pest volt a születés helyén) még azt is leírta, h szerinte az 5. császári tüzérség lesz az, ő azzal kezdené.Konkrétan belinkelte azt az anyakönyvet.Én akkor nem foglalkoztam vele. Vagyis de - átnéztem az összes anyakönyvet az FS-en kb 10 alkalommal. Az összes polgárit, az összes katonait. Sehol semmi. Irgalmatlan bosszantó, h van egy konkrét dátumod és helyed és mégsem találod a születésit.Nem értettem.
Mivel mostanság rohamosan kerülnek fel az új indexek az FS-en, időnként rákeresek a névre. És fél óra után kidobott egy találatot Zadarból. Franciska Schaffarsch - Ludwig József házasság. Bang. Tehát a fentebb említett Franciska a helyére került - és apuka (József) az 5. Feldatrillerie Regimente katonája. Azt is látom, hogy Zadar - Military menü alatt van.Google - a csapattestre. Egyszercsak feldobja azt a fórumot ahol 5 éve ezt kérdeztem - és ismét elolvasom az akkor nekem adott választ és most rákattintok a konkrét linkre ahol az 5. Tüzérezred könyvei vannak.Gondolom sejtitek mi történt....Ott volt az egész pereputty. https://www.familysearch.org/tree/person/details/LLHY-9D9 .Az összes Schaffarsch gyerek (tegyük hozzá, h talán 1 kivételével, mind meg is halt). A könyvet élvezet volt lapozni, mert gyorsan pörögnek az évek - tele van adattal (aminek a 98%-át nem bírom kiolvasni :D )
És ami még egy extra bónusz. Szépszülők házasságija is ott volt (Schaffarsch József - Stehlik Franciska) ami a szépmama szüleinek neve és születési helye miatt volt kulcsfontosságú :)  Ez is egy óriási találat, mert tudtam h enélkül esélyem nincs Stehlikéket megtalálni.
Ehhez kapcsolódik a kérésem is. Franciska születési adatait ki tudná valaki olvasni nekem? És József anyukájának a nevét is pontosítanám. Illetve nem értem, h miért van egy okt 6 (jobb oldalt) és egy okt 29 (bal oldalt) a bejegyzésnél?https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-99VF-L7J1?cat=429911

Szóval nekem ez volt a katonai anyakönyvek világában tett kirándulásom. Azóta is nem térek napirendre fölötte, hogy 5 éve a kezembe adták a megfejtést és nem kattintottam a linkre :)(Mondjuk nem értem, h akkor miért nem volt a Pesti katonai anyakönyvek kozött és miért Zadarban volt?)
Üdvözlettel: Péter