[Csaladtortenet 2] Fs családfa védelem

Horváth Péter elar74 at yahoo.com
2023. Jan. 17., K, 13:47:58 CET

Üdv Balázs
Az "én" fámba is rendszeresen belejavítanak. 2 nótorius elkövető van. L.Fazekas - neki feltűnési vágya van. Az a lényeg h az összes módosítható helyen az ő neve szerepeljen. Ezért mindent átír vmilyen formátumra. Ha pl angolban van akkor magyarra, vagy fordítva. Aztán volt olyan, h egy 12 gyerekes családnál (dupla anyakönyvvel) lecsatolta az összes forrásbejegyzest, mert az úgy nem jó. Utana a felkínált rokoni kapcsolatokat mind hozzacsatolta egy család 4 gyermekéhez. Ellenőrzés nélkül. Mind rossz volt. (en utána lecsekkoltam). Es egy halom ilyen esetet tudok tőle sorolni. Na az ilyenekkel mit kezdjünk??
Latin / magyar név. Hmm. Konkrétan én is kétféleképpen írom. Ahogy haladunk vissza az időben 1800 körül gyakran maradok a latinnál. (sőt urambocsá a nemetnel) Annyira nem örülnék ha ezt valaki kijavitaná.
Egyébként szoktam javítani én is. Találok helytelen osszevonásokat, azokat javítom. Javasolnám h erre kellene koncentrálni. Sőt. Igyekszem javítani az indexeles hibait.
Ettől függetlenül persze, tok jó dolog h javítasz. De ajánlanám, h ahol látszik, h "hozzáértő" csinalta es van benne rendszer - abba nem kellene nyúlkalni.
:Üdv Péter

Sent from Yahoo Mail on Android

  On K, jan. 17, 2023 at 12:57, Nagy Balázs<nbal5406 at gmail.com> wrote:   Olvasom a levelező listán  a családfa védelmet a "kéretlen javítások"
ellen!  Miután az FS nyitott bárki javíthat és ez nem biztos, hogy baj!

Én először azt tisztáznám mi az a "kéretlen" javítás!

Rengeteget javítok. annyi a hiba, hogy életem végéig ezt csinálhatnám!
Alapvető problémákkal van tele az oldal.
Pl ami miatt nekem is "szóltak", hogy miért fordítom meg amúgy magyar
emberek (Magyarországon született) nevét ( előre a vezeték, hátulra a
keresztnév)
Igen sokszor találkozom, hogy a nemes, gróf, tekintetes stb a vezetéknévhez
kerül, sokszor az előnév a cim helyére kerül. Ezek mind zavarják az amúgy
egész jól működő automata keresést!
Azt, hogy ott van egy-egy személy kétszer, egyszer latin, egyszer magyar
keresztnévvel van fent az oldalon , természetesen javítom! Azt, hogy nem
használunk ékezetes betűket, az egyenesen  a nevek megcsúfolása!

A felvidéki indexelésekbe sajnos nem lehet belenyúlni, de kiakaszt, hogy
Szlovákia, Csehszlovákia van megadva születési helynek! (Érdekes ez a
Délvidéken nem fordul elő!)

Akit a javítás zavar, rengeteg lehetőség van zárt családfa építő programok
használatára.
Törekedjünk a precizitásra és ha valaki belejavít írjunk neki és kérdezzük
meg honnan a "más" információ!

Balázs