[Csaladtortenet 2] Fs családfa védelem

F. B-S. fbaranyister at gmail.com
2023. Jan. 18., Sze, 12:35:07 CET

 Kedves hozzászólók,

két megjegyzésem van a FS családfa-rongálás tematikához (mert azt, ha
valaki más családfájába kéretlenül belepiszkál, azt én bizony csak
rongálásnak tudom nevezni, akkor is, ha "jobbítási szándékkal" történik):

1) Soha nem vezetnék családfát ott, ahol boldog-boldogtalan foghatja magát
és átjavíthatja az őseimre vonatkozó adatokat csak azért, mert szerinte "az
úgy helyes", vagy azért, mert az egyik ősapja elvette feleségül az én egy
ősanyám unokahúgának a sógornőjét.

2) Kicsit meglepődve olvastam, hogy vannak, akik ezzel (mármint a más
családfájába történő kéretlen belejavításokkal) még büszkélkednek is.
Neveltetésem tiltja, hogy erről leírjam a határozott véleményem.

A közös ősök az más kérdés. Ott talán lehet vitatkozni a másik
leszármazottal, hogy most az a Stephanus egy 150 évvel ezelőtti katolikus
keresztelésnél inkább István (noha én amondó vagyok, hogy ha Stephanusnak
anyakönyvezték, akkor az az ős bizony a családfán is Stephanus), de ha
semmi közöm valakihez, de (csak példaként írom) "úgy gondolom, hogy Carolus
helyett Károlyra javítom, mert a családnévből világos, hogy magyarok
voltak", na ez a hozzállás nálam kiveri a biztosítékot. És akkor még
finoman fogalmaztam.

Nem akartam megbántani senkit, de mindez kikívánkozott belőlem. És
parttalan vitában se szeretnék részt venni.

Üdvözlettel,

Baranyi-Sterbinszky Flórián