[Csaladtortenet 2] Fs családfa védelem

szael szaeltan at gmail.com
2023. Jan. 19., Cs, 22:16:08 CET

Napok óta olvasom a jobbnál jobb válaszokat a témában. Általában az
ilyenből nem maradok ki, de most többen is megírták, amelyeket én is
válaszoltam volna.
Egy kis triggerelést azonban nem tudok kihagyni azok számára, akiknek
Stephanusnak, netán Stephani-nak "hívják" az ősét :)
Saját felhasználású indexeléseimben eleve egységesítek nemcsak minden
keresztnevet, de minden azonos vezetéknevet is. Könyveimben is csak akkor
említek meg írásmódot, ha az ejtésmódot takar. Vagyis ha a név változott.
Ugyanis attól, hogy máshogy írta le valaki, az még ugyanaz a név. Mondhatni
az írásmód legtöbbször nem is része a családkutatásnak.
Kiadványban ábrázolás nálam pl. a következő:
 csaladfában a legkorábbi ősnél áll csak családnév (annak mai használt
alakja pl.) a többi személy csak keresztnévvel szerepel. Hisz mindenki
azonos vezeteknevű. Aki egy ilyen családfában ah írásmód részletezését
hiányolja, azt gyakorlatilag nem a családfa erdekli.
A mai merev, bürokratikus hivatali felfogás régen nem élt.
A latin anyakönyvezést észre sem kell venni, fejben automatikusan fordítani
kell magyarra (mert magyarul tudunk jól) aztán a családfában lehet
szolvakul is írni, ha valószínűleg szlovák volt.
udv,
Szabó Előd

Völgyi Pál <nagybaczoni at citromail.hu> ezt írta (időpont: 2023. jan. 19., Cs
12:12):