[Csaladtortenet 2] személyazonosító okmány

Hirschler András smartlines at smartlines.hu
2023. Júl. 14., P, 11:02:37 CEST

Köszönöm mindenkinek a válaszokat. Megpróbálom „kontextusba helyezni” (ez mostanában divatos kifejezés) a kérdésemet. Jelenleg a pesti izr. házasságokat indexelem újra. Ebben az anyakönyvben 1887-től jelennek meg az ilyen és ehhez hasonló bejegyzések.

Mivel a rendszer a képet nem fogja átengedni, íme a szöveg: „A vőlegény a vallásügyi min. úr 8840/87 sz. rendelete alapján születési bizonyítvány nélkül eskettetett.” Egy másik oldalon pedig hasonló bejegyzés szerint az illető a katonakönyvével igazolta a személyazonosságát. A jogszabályt valahol biztosan meg lehet találni, de szerettem volna megspórolni a kutatást (végtére is a dolognak nincs nagy jelentősége). Az tehát valószínű, hogy ez a rendelet határozta meg, hogy – legalább is házasságkötésnél – valamilyen igazoló dokumentumot be kellett mutatni. Magát a jogszabályt egyelőre nem találom az Arcanumon.

üdv. H. András