[Csaladtortenet 2] Dispensatio

György Táky takygyorgy at gmail.com
2023. Júl. 31., H, 15:09:44 CEST

Kedves Listatársak!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Egy Dispensatio-t, hogyan lehet megnézni? Ki kell kérni az adott püspöki
levéltárból?
Azért kellene mert elakadtam egy felmenőmnél.
Kecskeméty Teréziáról nem tudok semmit kideríteni, helyesebben csak nagyon
keveset tudok róla. Nem tudom a szülei nevét sem pl. így ott elakadtam a
továbbépítésben.
A Dispesatio-ban szerepelhet a szülők neve?
Annyit tudok róla, hogy 1854. 08. 14-én volt a házasságkötésük
Hengl Móriccal - de a bejegyzésben nem szerepelnek Teréz szülei - és a
házasságkötésről szóló bejegyzés végén szerepel a Dispensatio száma.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-6Y84-Y
(Annyit még tudok róla, hogy özvegy volt, az előző férj nevét tudom és,
hogy született egy leányuk a férj halála után 1847-ben. A leány halálát is
megtaláltam azonban sem a férjről sem a házasságukról nem találtam
semmit...)
Az FS családfán itt található:
https://www.familysearch.org/tree/pedigree/landscape/GNRJ-3YS
Végül is a Dispensatio-val esetleg előbbre tudok jutni?
Köszönöm szépen előre is a segítséget!

Üdvözlettel:
Gyuri

A családi levéltárból még van egy kivonatom is az 1854-es házasságról,
mellékelem...