[Csaladtortenet 2] Bánsági római katolikus anyakönyvek

Lemil lemilpromo at gmail.com
2023. Jún. 12., H, 13:35:55 CEST

Tisztelt Listatagok,

egy észak-amerikai családkutató csoport vezetőségének megbízásából fordulok
most hozzátok.

Az egykori Torontál és Temes vármegyék római katolikus anyakönyvei után
érdeklődnek. A kollégák szeretnék kibővíteni az eddigi digitális
gyűjteményüket (ami jelenleg 123 település több mint 1500 anyakönyvét
tartalmazza). Elsősorban a németek (bánsági svábok) által egykor lakott
települések érdeklik őket. A mai Romániából 95 településről, a mai
Szerbiából 28 településről rendelkeznek anyagokkal, ezt a választékot
szeretnék tovább szélesíteni.

Vagyis ha rendelkezel ilyenekkel és esetleg hajlandó lennél eladni
digitális másolatokat, küldj a magáncímemre egy listát, amiben a
településen kívül jelöld meg kérlek, hogy milyen kategóriájú anyakönyvről
van szó (keresztelés, eljegyzés, házasság, halálozás, esetleg külön indexes
kötetek, bérmálási listák, stb.) és hogy milyen időszakra vonatkozik (kezdő
és befejező év). Ezeket az ajánlatokat átnézzük és ha van köztük olyan, ami
érdekes lehet a számukra, rajtam keresztül közvetlenül jelezni fogják az
ajánlattevőknek és a további részleteket (fotók minősége, mintaképek
küldése, ár, fizetési mód és ütemezés, stb.) megbeszéljük
magánlevelezésben. Igen, én vagyok a közvetítő, az előszűrő és az
adminisztrátor is, ez a megállapodásunk része.

Szeretném kihangsúlyozni, hogy kizárólag bánsági római katolikus anyagok
érdeklik őket (tehát se Bácska, se Szerémség, se Partium, se az erdélyi
Szászvidék, se a mai Magyarország), továbbá azt is kiemelem, hogy Family
Search, Ancestry, stb. rálátással rendelkeznek, tehát azokat az anyagokat,
amik ezeken a honlapokon is elérhetőek, nem érdemes kigyűjtenetek, mert
ezek már biztosan megvannak nekik.

További eredményes munkát kívánok mindenkinek! Igyekezni fogok mindenkinek
a legrövidebb időn belül közvetlenül válaszolni, de ha lesz egy kis
csúszás, előre is elnézést kérek.

Tóth Tibor

lemilpromo at gmail.com