[Csaladtortenet 2] [MACSE: 27581] Még ötlet...? Vagy valakinek ismerős?

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Már. 7., K, 20:47:28 CET

Kedves Krisztián!

Konkrét adatom nincs, de a Szövérdfi név ismerős, előfordul nálam
oldalágon. Csürös Ferenc (Ördöngösfüzes? 1870 - Cege? 1955) cegei
református pap volt, felesége Henter Ilona, egyik lányuk Csürös Róza,
akinek a (második) férje Szövérdfi András volt. Nem ástam még nagyon bele
magam ebbe az ágba, úgyhogy sajnos többet nem tudok mondani a leírtakon
túl. Szövérfi András nevére ADT-n Seprőd és Backamadaras merült fel. Utóbbi
azért is érdekes lehet, mert egy fiukról tudok, Szövérfi Csabáról, akinek a
nevére az ADT-n egy "backamadarasi születésű marosvásárhelyi lakos"
haláláról való megemlékezést találtam. Egy ellenőrzést megérhet, hátha pont
ott házasodtak.

Szabó-Kapronczay párt, gondolom, ellenőrizted. Mindenesetre velük
kapcsolatban az stimmel, hogy Szabó Sándor református volt, illetve szintén
vasutas és minden gyereke máshol született. :D Andrásra Szentgálon van
egy passzoló
keresztelés <https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-BH3M-TR>, de
sajnos megjegyzésbe semmit sem írtak. Az egyébként nem lehet, hogy Szövérfi
Ella az első feleség volt, András megözvegyült és Müller Mária a második
feleség neve? Mikor házasodott Müller Máriával? Csak mert van egy 1949-es
Müller Mária halálozás, ahol a házastárs néhai Szabó András:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-DRTS-RKZ?i=149

Üdv:
Peti

Krisztián Skoumal <skoumi.gen at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. márc. 7.,