[Csaladtortenet 2] Nagylaki görögkeleti anyakönyvek

F. B-S. fbaranyister at gmail.com
2023. Május. 28., V, 07:30:19 CEST

Tisztelt Lista,

a napokban tudtam meg egy családi beszélgetésből, hogy az egyik dédapám
egyik nővére (aki Nagylakon született, lutheránus vallású volt)
megözvegyülése után, valamikor az első világháború alatt egy görögkeleti
vallású emberhez ment feleségül és át is tért erre a vallásra. Született
néhány gyerekük, akiket szintén görögkeletinek kereszteltek, ugyancsak
Nagylakon.

Utánanéztem Nagylaknak és azt olvastam, hogy Trianon után kettévágták, az
egyik része maradt Magyarországon, a másik része meg Romániához került. Azt
azonban nem sikerült kideriteni, hogy vajon a görögkeleti plébánia melyik
oldalon volt és az anyakönyveik hová kerültek, melyik országba. Szeretnék
utánanézni ennek a görögkeleti al-oldalágnak, csak nem tudom, hová kellene
forduljak. Egyáltalán láttok valami esélyt, hogy ennek utánajárjak? Nincs
semmi rutinom a görögkeleti dolgokban, azt se tudom, hogy például
Romániában engedik-e a kutatást a görögkeleti egyházi nyilvántartásokban.

Kellemes pünkösdi ünnepeket kívánok!

Baranyi-Sterbinszky Flórián