[Csaladtortenet 2] Károlycsik Mihály és Jeszen Anna

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Nov. 2., Cs, 19:52:22 CET

Kedves Kutatótársak!

Hetek óta "kotlok" egy házaspáron, ma pedig rájöttem, hogy volt egy logikai
bukfenc a gondolatmenetemben, így a mai nap eredményeként erős visszaesést
tudtam elkönyvelni. :D

Írom a konkrétumokat. Károlycsik Mihálynak és Jeszen Annának 3
lánygyermekét találtam Homonnán keresztelve. A bejegyzések szerint az apa
rkat., az anya gkat., a gyermeket a rkat. anyakönyvben vannak bejegyezve.
Karolycsik Mihály elhunyt 1881. december 25-én. A bejegyzésből annyi derült
ki, hogy a Szepességben született.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-D4J3-N14?i=153&cc=1554443&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6NMX-P34Y

Jeszen Anna 1907. február 8-án hunyt el Sátorsaljaújhelyen, Kenderes János
özvegyeként. Ebben a bejegyzésben római katolikusként említik, nem világos,
hogy áttért vagy elírás. (A korát nehezen hiszem el, azt jelentené, hogy az
első gyermekét 14 évesen szülte, illetve az anyja nevéhez is gyanús, hogy
őt magát írták.)
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-89QF-QH6Z?view=index&personArk=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6V1R-2S8F&action=view

Kenderes Jánossal kötött házasságából született egy fiú 1888. december
13-án, de az ő bejegyzésében is gkat. az anya.

A problémám az, hogy Jeszen Annának sem az első, sem a második házasságát
nem találtam meg Homonnán. Sem a római, sem a görög katolikus
anyakönyvekben.

Károlycsik Mihály névre találtam egy házasságot a római katolikus
anyakönyvben, 1872. jún. 19-én. E bejegyzés szerint Szlovinkán (ha jól
olvasom) született a vőlegény. (Ez illene a keresett személy halottijában
írt Szepességhez. Ami még közös, az a foglalkozás: szőcs, ezért gondolom,
hogy ugyanaz a személy lehet.) Helységnévtár szerint a szlovinkai római
katolikusokat a szlovinkai görög katolikus anyakönyvbe jegyezték.
Károlycsik nevet viszont nem találok, csak Kopniczky, Kolarcsik, Kovalcsik,
Kosztelnik, stb. neveket a lehetséges években.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-6LLQ-VFP?i=97&cc=1554443&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6NM8-P2TH

Van ötlete valakinek, hol, hogyan érdemes keresni ezeket a személyeket?
Teljesen tanácstalan vagyok.

Köszönöm:
Peti

--